Pondělí 23. března

Krásné pondělí prvňáčkům i všem jejich domácím učitelům!

V tomto týdnu bych se chtěla věnovat hodnocení, sebehodnocení a celkově zpětné vazbě. Postupně jsem Vám začala psát maily, v nichž reaguji na všechny úkoly, které jste mi doposud zaslali. Do konce týdne snad zvládnu napsat všem. Pokud potřebujete nějaké konzultace Vy, neváhejte napsat nebo zavolat.

Vážím si toho, že se dětem věnujete, a ráda bych Vám pomohla, byť je mi jasné, že asi není moc příjemné, když Vás naviguji takto na dálku. V mailech se pokusím poukázat na možné další cíle, na co se při domácím učení právě v případě Vašeho dítěte soustředit. Věřím, že má větší smysl dětem opravit případné chyby hned na začátku, než pak přeučovat již zautomatizované návyky…

 

A nyní se už pustíme do pondělního učení!

Svět člověka

Milí prvňáčci, dnes pro Vás mám jednoduchý úkol. Jednoduchý proto, že už jsme mnohokrát něco podobného dělali ve škole.

Vytvořte hádanku pro spolužáky!

  • vymyslete ji Vy sami
  • napište ji krásně, aby si ji ostatní mohli přečíst
  • vyberte si zvíře, o kterém jste ještě hádanku netvořili (nepoužívejte tu, kterou už jste někdy psali ve škole)

Kdo by zapomněl, jak tyto hádanky tvoříme, připomenu tu naši vzorovou:

Jsem brouk. Mám červenou barvu a sedm černých teček. Co jsem za zvíře?

Za otázku nezapomeňte napsat otazník.

Hádanky vyfoťte a pošlete mi je mailem. Udělám z nich jeden samotný článek a budete si v něm moci sami číst a hádat, co vymysleli Vaši spolužáci.

 

Český jazyk

První věc jsme se naučili před chvilkou. Byť to asi nebyla pro nikoho žádná velká novina. Je vidět, že i v denících si hlídáte, abyste měli za větou tečku.

Dnes tedy přidávám informaci, že pokud je daná věta otázka, píšeme na jejím konci OTAZNÍK.

Otázkami se ptáme na různé věci. Například:

  • Jak se máš?
  • Kolik je hodin?
  • Jakou to má barvu?
  • Kde je Martin?
  • Prší venku?
  • Kdy začalo jaro?
  • Kam jste to uklidili?
  • Proč je po neděli pondělí?

Věřím, že všichni vědí, co je to otázka. Konec konců už jsme se ve škole učili také to, jakou melodii by měla otázka mít, abychom ji v mluveném projevu zaznamenali. Teď už ji dobře poznáte i v textu a také ji správně napíšete – S OTAZNÍKEM NA KONCI.

 

A než skončíme s českým jazykem, naučíme se ještě nové písmeno.

PSACÍ PÍSMENO MALÉ „T“

  • malé psací „t“ je stejně vysoké jako psací „l“.
  • začínám na spodní lince a jedu šikmo dopředu a nahoru (přejedu pomocnou linku a pokračuji dál ještě stejně dlouhý úsek)
  • nahoře se zastavím a jedu tužkou dolů až ke spodní lince, směrem k levému rameni!
  • dojedu až na spodní linku!!!
  • nyní se vrátím kousíček nahoru po již napsané čáře
  • pak odbočím doleva a postupně jedu obloučkem ke spodní lince
  • projedu pod napsanou čárou a dojedu až k pomocné lince, jako když končím psací „e“ nebo „i“

Natrénuj si písmenko „t“ do sešitu.

Mezi jednotlivými řádky si dělej pauzy – zacvič si prstíky i rameny. Prohlédni si, které „t“ se Ti nejvíce povedlo, pak si zkontroluj držení tužky a sed a pokračuj na dalším řádku.

Až budeš psací „t“ výborně zvládat, napiš psace slova, ve kterých se „t“ vyskytuje a která už umíš napsat.

 

Matematika

Psaní jste si dnes užili v českém jazyce i ve světu člověka, tak budeme počítat na internetu.

Počítání do 18 – sčítání puntíků

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1723

Neposedové v rovnicích

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1901

Myslím si číslo

https://www.skolasnadhledem.cz/game/2404

Doplňování čísel do hadů

https://www.skolasnadhledem.cz/game/2397

 

Nezapomeňte číst své knížky a do deníčku si můžete dnes napsat, co Vás bavilo nejvíce nebo co všechno jste se dnes naučili.

 

A to už je pro dnešek opravdu všechno. Těším se na fotky hádanek!

Mějte se krásně!

Katka 🙂