Pondělí 16. března

Tak tu máme pondělí a tedy svět člověka, český jazyk a matematiku.

 

Minulý týden jste mi, prvňáčci, povídali o tom, jak je pro zdraví důležité mít dobrou náladu a třeba i dostatečně spát. Doufám, že spánku máte nyní dostatek, a zajímalo by mě, jak je to s tou dobrou náladou. Co Vás potěšilo, co Vám udělalo radost? Napište si to do deníčku a fotku mi pošlete. A přidávám dobrovolný domácí úkol: zkuste udělat radost někomu Vy sami. Třeba nějakým dobrým skutkem. A můžete si nakreslit do deníčku „smajlíka“ každý den, kdy se Vám to povede.

 

Český jazyk

Nejdříve bych Vám chtěla poděkovat za všechny fotky a psaní, které jste mi poslali! Řeším teď nějaké technické záležitosti, ale jakmile to vyřeším, odepíši Vám!

Slíbila jsem na dnešek nové písmenko. Bude to MALÉ PSACÍ U, Ú, Ů. Začíná stejně jako malé psací „i“. Začnu na lince a jedu prohnutě šikmo dopředu. Pak se zastavím u pomocné linky, nechám ostrou špičku a jedu zpátky ke spodní lince – SMĚREM K LEVÉMU RAMENI! Neutíkám nikam dopředu. Stále to vypadá jako „i“. Jenže od linky tentokrát nejedu tolik dopředu, ale vracím se k pomocné lince udělat ještě jednu ostrou špičku. Zpátky na spodní linku a šikmo dopředu – jako když končím „i“ nebo „e“.

Malé psací „ú“ má nad sebou čárku přesně mezi těmi ostrými špičkami. Dávej si pozor, aby byla čárka nakloněna správným směrem. Malé psací „ů“ má v tomtéž místě místo čárky kroužek.

A až do sešitu na český jazyk natrénujete u, ú i ů, zkuste napsat slovo „úl“. Nezapomeňte, že „l“ je dvakrát vyšší než u, i či e, že se kříží na pomocné lince a také na ní následně končí.

A víte, co to je úl a k čemu slouží? Napište si to do deníčku. (Hůlkovým písmem.) Úl si tam můžete i nakreslit.

Matematika

Ještě zůstaneme u matematiky s hracími kostkami. Dnes ale budeme řešit součtové trojúhelníky.

Nakresli si do matematického sešitu součtový trojúhelník a připrav si hrací kostku.

 

Hoď kostkou a číslo, které padlo, zapiš do trojúhelníku. Postupně tak doplň všechna tři horní políčka.

Jen připomenu, že trojúhelník řešíme tak, že vždy horní dvě čísla sečteme do políčka pod nimi.

 

Zkuste vyřešit alespoň deset takových trojúhelníků. Sledujte, jaká čísla vycházejí v úplně nejspodnějším políčku (mně zrovna vyšlo 11). A kdo by chtěl úkol navíc, ptám se, jaké nejnižší a jaké nejvyšší číslo může v nejspodnějším políčku vyjít.

Nezapomeňte trénovat hlasité čtení!

Mějte se krásně!

Vaše paní učitelka Katka