Když se dětí zeptáte, co by si přály zlepšit ve své škole, řeknou to

praha4_A5_screen1Když se dětí zeptáte, co by si přály zlepšit ve své škole, řeknou to. A dokonce si na to samy zpracují projekt i s rozpočtem

Praha, 14. června 2018 – Stezka za sportem ze ZŠ Kavčí hory, Zdravé Jeremínské nožky ze ZŠ Jeremenkova a Venkovní učebna ze ZŠ U Krčského lesa. To jsou tři nápady, které zvítězily v projektu Lepší místo ve škole v Praze 4. Vítězné školní týmy si po velkém finále odnesly šeky na 50 000 korun, aby mohly své nápady na zlepšení svých škol začít realizovat.

V úterý 12. června proběhl v KC Novodvorská Den D, tedy velké finále, při kterém se týmy ze všech patnácti zapojených základních škol sešly na jednom místě a před nezávislou porotu prezentovaly své projekty na zlepšení svých škol. „Děti dnes při svých prezentacích dokázaly, že jim není lhostejná jejich škola. Že mají sílu a odvahu něco v ní změnit k lepšímu. A od toho už je jen krůček k tomu, aby si tyto schopnosti přenesly i dál do svého života. A v tom vidím velký smysl celého tohoto projektu,“ řekl po skončení prezentací zástupce jednoho z finančních partnerů David Hubáček z České spořitelny. „Viděli jsme, že děti mají zájem o své okolí. Že mají chuť a nadšení nejen vymyslet skvělé nápady a zapojit se do zpracování projektů, ale taky do samotných prací, aby mohly své sny zrealizovat. A to je myslím dobrá zpráva pro tuto zemi,“ doplnil ho vzápětí Martin Kopejtko z České spořitelny – penzijní společnosti. „Chtěla bych poděkovat nejen dětem, ale i organizátorům a učitelům, že byli během projektu dětem oporou. Projektové učení, jehož je Lepší místo skvělým příkladem, pomáhá dětem rozvinout široké spektrum schopností, které pak mohou využít v každodenním a následně i v budoucím pracovním životě,“ pokračovala za O2 Marie Mališková. Doslova poklonu dětem vyjádřil i radní Prahy 4 Jaroslav Míth: „Klobouk dolů všem, kteří se tohoto projektu zúčastnili. Cením si především toho, že si děti uvědomují už v tomto věku, že když něco chtějí, tak do toho ony samy musí dát svůj elán a energii.“

I další členové poroty, Simona Kaňoková z ČEZ a Patrik Opa z ČEZ ESCO, Veronika Kuncová z ROSSY service a radní Prahy 4 Ondřej Růžička, školním týmům na závěr poděkovali. Vyzdvihli jejich aktivitu, schopnost týmové spolupráce a ocenili například i to, že rivalita může být slušná a férová. A byť ani tentokrát nemohli vyhrát všichni, svým způsobem jsou v tomto projektu všichni vítězem. „ Velké věci často vzejdou z maličkostí. Abychom mohli žít ve společnosti aktivních lidí, kterým není lhostejné, jak a kde žijí, je potřeba začít u dětí. Pro nás jako organizátory je podstatné, že se děti během celého projektu učí mnoha dovednostem, díky kterým pak dál životě mohou realizovat i velké věci pro celou naši společnost,“ uvedl Petr Steklý z Lepšího místa. Děti na druhou stranu neskrývaly své nadšení z vítězství, ale také radost z toho, že se mohly projektu zúčastnit a jak samy řekly, užít si to.

Projekt Lepší místo ve škole však ještě nekončí, během prázdnin se na školách začnou realizovat tři vítězné nápady, které finančně podpořili tito partneři: Česká spořitelna, Česká spořitelna – penzijní společnost, ČEZ ESCO, O2 Czech Republic, ROSSY service a městská část Praha 4. Projekt je realizován za podpory radního pro školství a mládež Jaroslava Mítha (ODS) a radního pro životní prostředí Ondřeje Růžičky (STAN).

 

Buď můžete o lepším místě snít, nebo se stát jeho součástí. Přidejte se k nám!

Napsat komentář