Středa 11. března

Vážení rodiče a milí prvňáčci,

zdravím Vás domů a doufám, že jste v dobré náladě. Aby si na Vás nepřišla nuda či trudnomyslnost, mám pro Vás první zadání domácí práce. Byla bych ráda, aby dětem zadané úkoly pomohly rozvíjet potřebné dovednosti a zároveň aby byly pro děti zajímavé.

Na web budu vkládat úkoly a budu očekávat, že na základní úrovni je všechny děti zvládnou. Pokud budete mít jistotu, že opravdu dané učivo ovládají, můžete jim vyhledat jako alternativu náročnější cvičení.

Stěžejní pro nás bude český jazyk a matematika.

 

Prosím Vás, aby si děti založily sešity na domácí učení.

  • Jeden sešit bude na matematiku.
  • Na český jazyk budou potřeba dva sešity: na nácvik psacích písmen a deník na denní zápisy a procvičování psaní (prozatím hůlkovým písmem).

 

Český jazyk
Děti si založí deníček. Budou si do něho psát zážitky z daného dne a díky tomu se potrénují v psaní.
Každý den bude nadepsán datem ( např.: 11. března 2020).

Při psaní je důležité:

  • dodržování délky samohlásek
  • správnost psaní, aby ve slově byla všechna písmena (nevadí, když půjde o fonetický zápis – např. „pjekňí“, velkou chybou ale je zapomenuté písmeno, špatný tvar písmene…) 
  • dostatečně velké mezery mezi slovy!!!

Psací písmo: trénujte zatím s dětmi formou opisu i diktátu – psací e, é, i, í a l.

Čtení

Děti si vyberou knížku, která se jim dobře čte, a v té budou každý den číst. Po přečtení úseku je potřeba, aby vyprávěly, o čem text byl. Stručný zápis mohou také zapsat do svého deníčku a přikreslit k němu obrázek. Dávejte dětem otázky k textu, klidně i chytáky 🙂 (Včera mi většina třídy tvrdila, že Míša Kulička je králíček. Přečetli jsme tedy znovu text, který byl domácím úkolem z pondělí, a ani to k přesvědčení, že se jedná o medvídka, ještě nestačilo. Porozumění textu se děti teprve učí, je třeba jej trénovat.

Pokud je pro děti zatím čtení vyčerpávající, je to znak toho, že je opravdu nezbytné často čtení trénovat – tj. vícekrát denně. Dokud se děti nezlepší, můžete jim pomáhat například společným čtením, střídáním se po slovech či po větách.

 

Matematika
procvičujeme zatím sčítání a odčítání do 16. Některé děti začaly zapomínat na číselnou řadu, a proto dnes nabízím procvičování porovnávání čísel.

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1461

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1460

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1451

 

Prvouka
Orientace v čase – hodiny. Děti už začínají krásně umět odečítání času z ciferníkových hodin. Zatím nám stačí, aby uměly rozeznat celé hodiny, půl, čtvrt a tři čtvrtě (tj. jsou tři hodiny, je půl páté, je čtvrt na jednu…)

 

Na první den je toho, myslím, dostatek. Pokud byste cokoli potřebovali, napište mi.

Přeji Vám, aby se Vám dobře dařilo. Moc zdravím prvňáčky! (Bez nich to tu není ono!)

Katka Nováčková

 

P. S. Dnes jsem tuto informaci rozeslala i mailem. Pokud Vám nedorazil, znamená to, že na Vás nemám mailovou adresu. V takovém případě Vás prosím, abyste se mi ozvali a adresu doplnili… Díky 🙂