Středa 1. dubna

UŽ ŽÁDNÉ DALŠÍ POSÍLÁNÍ ÚKOLŮ NA MAIL PANÍ UČITELCE! 

SNAD JEŠTĚ TENTO TÝDEN, DĚTI, UVIDÍTE SVOJI PANÍ UČITELKU! 

MOŽNÁ PŘESTANE FUNGOVAT I TENTO TŘÍDNÍ WEB!

BRZY BUDETE MOCI POZDRAVIT SVÉ SPOLUŽÁKY! 🙂 

 

 

VÍTE, CO JE DNESKA ZA DEN? A JAK SE DNEŠNÍMU DNI ŘÍKÁ???

 

 

A přesto jsem si nejspíš dělala legraci jen v jednom z výše napsaných výkřiků.

 

Proč výkřik? Protože za prvními čtyřmi větami bylo znaménko, kterému se říká: ________________________ .

 

Vykřičník
Píšeme jej ve chvílích, kdy chceme vyjádřit důraz věty, kdy například chceme dát najevo, že mluvčí větu zvolal. (Mluvčí je ten, kdo mluví. 🙂 )

 

„Pojďte všichni sem!“ zavolala paní učitelka.

„Co budeme dneska dělat?“ zeptaly se děti.

Úkoly k zeleným větám:

  • Přečti, co řekly děti.
  • Přečti, co řekla paní učitelka.
  • Kdo položil otázku?
  • Kdo svoji větu vykřikl?
  • Kdo se tázal?
  • Kdo řekl větu, za kterou je vykřičník?
  • Za čí větou je otazník?

Tak už víme, že za větou píšeme tečku, nebo otazník, nebo vykřičník.

Přečti větu a vymysli, zda za ni patří otazník, nebo vykřičník:

  • Kde jste __
  • Haló __
  • Je tu někdo __
  • Pomoooc __
  • Petře __
  • Sněží __

Vymysli svoji vlastní větu, za kterou patří vykřičník. Proč ji asi mluvčí vykřikl?

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Možná si někdo z Vás vybral zvolání: Áááááááááááááá!!!!

Dalo by se vykřiknout třeba, když se leknete nebo když někdo padá někam hodně hluboko.

Uměli byste tento výkřik napsat?

Hůlkovým písmem už dávno, já vím. Ale psace?

K tomu nám chybí v našem seznamu probraných písmenek ještě malé psací a, viďte?

 

Tak to musíme rychle napravit! 🙂

  • Písmenko a píšeme zprvu jako začátek devítky.
  • Začni na pomocné lince.
  • A kousíček se po ní vrať doleva.
  • Pak se od pomocné linky začni vzdalovat směrem dolů.
  • Až se začneš blížit ke spodní lince, podobně jako u devítky začni kreslit oblouček.
  • Hladce se sklouzni ke spodní lince a začni se vracet zpět nahoru k pomocné lince, odkud jsi začal.
  • Podobně jako u devítky Ti nahoře vznikne taková doprava směřovaná špička.
  • Od pomocné linky se vrať zpět ke spodní lince, těsně před spodní linkou se od čáry odpojíš a zhoupneš se po lince směrem doprava.
  • Mírně prohnutou čarou vedenou šikmo vpřed dojedeš až k pomocné lince.

 

A pak už můžeš trénovat výkřiky i mnoho jiných slov.

 

  • Víme, co je vykřičník a co vyjadřuje.
  • Umíme přečíst větu, za kterou je vykřičník.
  • Naučili jsme se písmenko a.

A tím jsme skončili společnou část českého jazyka. Ty si ještě dnes nezapomeň číst svoji knížku a všichni se teď můžeme přesunout k matematice.

 

Matematika

Včera jsme počítání psali, dnes budeme zase procvičovat na internetu.

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1725

https://www.berneska.cz/pexeso-pocitani-do-20/

(Zahraj si dvě sady pexesa. Pokud chceš, můžeš i více.)

 

Hudební výchova – svět člověka

V pondělí jsme poslouchali melodie, svět člověka se už blíží!

Kdo máte, chystejte si mikrofony či webkamery, kdo nemáte, nevadí, uvidíte, uslyšíte. A konečně – uvidíme všichni, jak to dopadne. Vašim rodičům brzy přijde podrobnější informace, aby Vám pomohli se přihlásit.

A je příhodné, že Vám to mohu napsat už dnes – na apríla! 🙂

 

Tak někoho dobře vyveďte (= udělejte si z něho legraci) a já se těším brzy na slyšenou!

Katka 🙂