Úterý 31. března

Krásné úterní ráno!

Dnes je poslední březnový den roku 2020.

  • Víš, který měsíc začne zítra?
  • Co bude zítra za den?
  • Kolikátého je dnes?
  • Kolikátého bude zítra?
  • Který den bude pozítří?
  • Co bude za tři dny?
  • Kolik dnů zbývá do neděle?
  • Za kolik dní bude další úterý?
  • Kolikátý den v týdnu je sobota?
  • Jak se nazývá první den v týdnu?

Jak jste si s otázkami poradili? Vzali jste si na pomoc kalendář? Napsali jste si dny v týdnu, nebo jste je uměli zpaměti?

Vyjmenujte dny v týdnu, jak jdou po sobě. Když to pro Vás bude snadné, zkuste to i pozadu! 🙂

 

A nyní už jdeme na matematiku:

Matematika – procvičování sčítání a dočítání, tvary číslic

Dnes si zopakujeme různé typy úloh, které jsme už během března doma řešili.

1. Součtové trojúhelníky:

Hoď kostkou a číslo, které padlo, zapiš do trojúhelníku. Postupně tak doplň všechna tři horní políčka.

Vyřeš 5 trojúhelníků. Dej si záležet, když píšeš číslice, aby vypadaly tak, jak mají. Vzpomeň si, kde začínáme psát nulu, osmičku, ale i jedničku. Co nemáš zapomenout, když píšeš sedmičku? A kde začíná pětka? Trojkám dělej krásná bříška. Hlídej, aby číslice nikam nepadaly.

 

2. Součet tří sčítanců

Úlohy si naházej kostkou. Vyřeš osm rovnic.

 

3. Rozklady čísla 20

Tuto úlohu jsme si již vyzkoušeli s devatenáctkou. Dnes budeme psát do horního políčka číslo 20.

  • připrav si rámečky na rozklad. Typ od Anetky: Vymyslela, že místo obyčejných rámečků si může předkreslit třešně a spodní čísla psát do nich. Jestli chceš, můžeš to také zkusit.
  • nahoru si napiš vždy 20
  • hoď dvěma kostkami a sečti čísla, která Ti padla (mně padlo 6 a 5, to je dohromady 11)
  • výsledek zapiš do jednoho spodního políčka (já jsem zapsala číslo 11)
  • zjisti, kolik máš doplnit do druhého spodního políčka, aby spodní políčka dala dohromady číslo 20

Vyřeš 7 takových úloh.

(Nedej se zmást tím, že na fotografii se rozkládalo číslo 19.)

 

Český jazyk – diktát písmen, psaní slov, význam slov a hádanky

Přišli jste na to, co jsem včera zapomněla, když jsem Vám popisovala psací písmenko j ?

No ano, na tečku nad písmenem !

Naštěstí jsem už zahlédla v nových fotografiích z pondělka, že jste se mnou nedali zmást a Vaše jsou napsaná se vším všudy! Jste pašáci a děláte mi velkou radost!

Včera jsme se tedy naučili nové písmenko. Dnes si zopakujeme psaní písmenek, která už známe.

Začneme diktátem.

Správně se posaď, přisuň si židli, lokty máš na stole, záda vytažená. Tužku držíš ve třech prstech a jdeme na to. Piš psací písmenka podle diktátu, za každým písmenkem udělej čárku.

e, t, ů, š, m, í, j, l, p, é, s, u.

Vyklepej si ruce, zakruť rameny.

Postav se a pojď kreslit do vzduchu slova psacím písmem. Dbej na správnou výšku každého písmene.

  • jel
  • šíp
  • sele
  • jím
  • tele
  • stůl
  • šije
  • pes
  • pije
  • můj

Alespoň dvě slova předveď bez mluvení (= pantomimicky)

Napiš si do sešitu slovo, které si myslím:

  • je to místo, kde je hodně stromů, žijí tam různá zvířata, rostou tam houby a možná jsou tam i strašidla 🙂
  • je to „domeček“ pro včely
  • aby se rytíři nic nestalo, měl _________, kterým se kryl
  • ochutíme si tím jídlo, když je málo slané

Procvičili jste si písmenka? Tak ještě udělejte z rukou vrtulník. Zacvičte si pět dřepů a můžeme pokračovat v sešitě na český jazyk.

Vymysli, co všechno už umíš napsat.

Třeba Emička ke svému svetru ze včera psala: Ema plete.

Napiš do sešitu alespoň deset slov. Když budeš chtít, můžeš si ještě splnit některé cvičení z písanky.

 

Poznámka: upozorňuji, že názvy potravin dítě neopisuje, jen k nim doplňuje vhodné slovo (jím/piju).

Prvouka – dny v týdnu, měsíce v roce, rostliny, zjišťování informací

Už na začátku jsme si připomněli dny v týdnu. Vyjmenuj ještě, jak jdou po sobě měsíce v roce.

Zkus to ještě jednou a tentokrát se střídej s domácím učitelem. Jeden měsíc řekneš Ty, druhý on, pak zase Ty…

Moc mě potěšilo, když jsem se dozvěděla, že se Vám úloha o kytičkách z minulého týdne líbila! Několik z Vás se dokonce pustilo do tvorby vlastního herbáře! Víte, co to herbář je?

Prvním úkolem je zjistit, co je to herbář! Zeptej se bráchy, mamky, dědy, tety, zavolej sestřenici nebo kamarádovi. Můžeš ale pátrat i v encyklopediích, nebo na internetu.

Do deníku si zapiš, jak jsi k odpovědi došel. (Kdo Ti poradil, nebo kde jsi informaci o herbáři našel.)

Myslíš, že by sis dokázal založit svůj vlastní herbář? Moc se těším na fotky Vašich herbářů. Je mi jasné, že bude nějakou dobu trvat, než budete mít nějaké ukázky hotové. A to vůbec nevadí. Ráda počkám.

Tělocvik

Zacvič si podle svého deníčku. Aby toho nebylo málo, inspiruj se na stránkách UčíTelky, kde přibyla nová videa s tělocvikem.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/12773-telocvik/

A to je pro dnešek vše!
Mějte se nádherně!

Katka 🙂